Laat je business groeien met deze tips!

Om het zo concreet mogelijk te houden, gaan we net doen alsof we al een business hebben. Je bent eigenaar van een pas opgerichte tandartspraktijk. De praktijk ligt in een stad, waar de concurrentie relatief hoog is en je wilt op de een of andere manier meer mensen naar jouw praktijk toe trekken. Hoe ga je dit aanpakken? Wat zijn makkelijke, relatief goedkope manieren om snel aan nieuwe klanten te komen?

Spread the word

Dit geldt niet alleen voor wanneer je een nieuwe tandartspraktijk opricht, maar in feite voor iedere nieuwe onderneming. Laat aan de mensen weten dat er een nieuwe praktijk is geopend in hun nabije omgeving. Zet het op facebook, Instagram en overige socialemediaplatformen. Vertel het vervolgens rond aan alle mensen die je kent én maak gebruik van lokale reclame zoals busjeshokjesreclame.

Promotieacties

Promotieacties is een breed begrip en kan op verschillende manieren worden uitgevoerd. In Ons geval moeten we dus op de een of andere manier potentiële klanten informeren over een tijdelijke aanbieding in je praktijk. Dit kan in feite op twee manieren: online en offline. De efficiëntie van beide is veelal afhankelijk van je doelgroep. Aangezien de doelgroep zeer breed is kan je ervoor kiezen om het beide te doen. Post op je facebookpagina de tijdelijke aanbieding die je hebt en vraag vrienden en familie om het zo vaak mogelijk te delen. De actie kan bijvoorbeeld zijn: 2 behandelingen voor de prijs van 1. Op die manier trek je gelijk twee nieuwe potentiële klanten richting jouw praktijk. Daarnaast kun je flyers uitdelen in de brievenbussen. Wanneer je ze zelf rondbrengt zijn de kosten zeer beperkt.

Advertenties

Maak gebruik van Google ads om een hogerop te komen in Google en je praktijk meer naamsbekendheid te geven. Je kan de Google ads tandarts campagne uitbesteden aan een marketingbureau dat gespecialiseerd is op het gebied van online marketing en SEA. Zij zullen de gehele Google ads tandarts campagne voor je opzetten. Daarbij zullen ze tijdens het verloop van de Google ads tandarts campagne, daar waar nodig, aanpassingen maken om de advertenties te optimaliseren. Vraag wel regelmatig om terugkoppeling zodat je ook zelf op de hoogte bent van verbeteringen omtrent je campagne.

google ads tandarts