/
Nieuws
/
Linkbuilding termen

Linkbuilding termen

Binnen linkbuilding worden veel verschillende termen gebruikt. Ook wij houden erg van het gebruik van verschillende begrippen en termen, daarom het leek ons goed om eens de verschillende termen onder elkaar te zetten met een korte uitleg erbij. Zo heb je altijd een goed naslag werk als je in gesprek wilt met andere website makers en kom je beslagen ten ijs als je het over linkbuilding en seo wilt hebben.

  • Anchor: een anchor is een klikbare link in een zin/alinea. Dus bijvoorbeeld: In deze zin is anchor de klikbare link van de zin. Overigens is het bepalen van de juiste anchor in een zin of alinea nog niet zo simpel als je wellicht denkt. Google kijkt hier erg kritisch naar, zomaar een keyword gebruiken waarop jij gevonden wil worden in een tekst en deze als anchor gebruiken werkt niet vanzelfsprekend positief. Ook hier moet de outreach van de hele zin/tekst/website dan weer kloppen bij jouw website.
  • Backlinks: een backlink is een link op een andere website die naar jouw website verwijst (ook wel externe link genoemd).
  • Crawler: een crawler is een bot van zoekmachines die jouw website helemaal uitpluist om vervolgens deze informatie om te zetten naar de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google.
  • Interne links: zijn links die je gebruikt op je eigen website naar een andere pagina/bericht van je eigen website. Bijvoorbeeld ik verwijs in deze zin naar de Google Penguin update uit 2012. Dat is een interne link, want hij verwijst naar een ander bericht van Picassa.nl.

In een ander bericht zullen we de domein waarden van een website ook eens verder toelichten. Welke waarden zeggen nou precies wat en waarom zou je dit moeten en/of willen weten?