/
Nieuws
/
Linkbuilding weetjes

Linkbuilding weetjes

restaurants Rotterdam

Linkbuilding is het actief opzoekgaan naar relevante en kwalitatief goede links van andere websites naar jouw eigen website. Dit vanwege een hogere positie in Google te krijgen met belangrijke zoekwoorden die jouw klanten gebruiken. Hoe hoger hoe meer omzet je waarschijnlijk genereert online.

Samenwerkingen

Voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) heb je bepaalde kennis nodig. Veel bedrijven bezitten deze kennis niet en besteden dit uit, hebben een team hiervoor of gaan samenwerkingen met andere bedrijven aan. Linkbuilding is essentieel voor SEO. Het geeft vertrouwen, het zorgt voor meer verkeer, het zorgt voor kwalitatieve volgers, Het zorgt voor autoriteit en betrokkenheid, het geeft succesvolle campagnes, Het zorgt voor betere content en het is een goede vorm van promotie. Dit is van belang voor elk bedrijf die online aanwezig is. Het vinden van een goed restaurant doet tegenwoordig iedereen via beoordelingen van eerdere klanten. Ze zoeken het meestal op via Google. Er zijn nu tegenwoordig zoveel concurrenten op de markt waardoor het steeds moeilijker wordt voor de klant maar ook voor bedrijven. Plekken als Rotterdam is bijvoorbeeld heel lastig. Als restaurant in Rotterdam wil je dan ook dat jouw linkbuilding goed is.

Waarom is linkbuilding nog belangrijk?

Linkbuilding is nog erg belangrijk, omdat Google dit als een belangrijke factor ziet. Deze kwalitatieve backlinks zorgen ervoor dat Google de sites met een goede linkbuilding uiteindelijk een hoge positie geeft. Sociaal media links spelen hierbij geen grote rol, omdat links van andere websites minder gemakkelijk te manipuleren zijn en moeilijker te verkrijgen. Hierdoor getuigen andere websites van een hogere kwaliteit. Daarnaast heb je met backlinks een grote voorsprong op je concurrenten. Het zorgen voor organisch verkeer wordt voor hun steeds moeilijker en de topposities verdwijnen. Het is een relatief lage investering, duurzaam en rendabel.

Linkbuilding in 2021

Tegenwoordig meer een kwestie van kwaliteit dan kwantiteit. Het hebben van een goede content is nu erg populair. Google wilt dat er positieve signalen en interacties met de doelgroep wordt verkregen. Door middel van externe invloeden kan namelijk de mening van iemand veranderen over jouw merk. Ook moet het linkprofiel er geloofwaardig uitzien. Dit houdt in dat de verhouding tussen follow en no-follow links goed moet zijn voor voldoende diversiteit, zodat Google het niet onnatuurlijk uit vindt zien. Google heeft criteria opgesteld waaraan je website moet voldoen. Hoe meer je aan deze criteria voldoet hoe hoger je rankt. Je ankerteksten en de zoekwoorden moeten bijvoorbeeld ook aan een diversiteit beschikken. Dus in 2021 is linkbuilding nog belangrijker geworden.