/
Nieuws
/
Outreach linkbuilding

Outreach linkbuilding

Linkbuilding, linkpartners en het gebruiken van linkdirectories is van alle tijden. Wat altijd al waarde heeft gehad, maar wat de afgelopen jaren nog meer waarde heeft gekregen, is gebruik maken van de outreach die jouw website heeft.

Met outreach wordt bedoeld welk bereik heeft jouw website. Dus welke doelgroep, welke thema's en welke onderwerpen passen bij jouw website. Dit is belangrijk om voor jezelf op te schrijven - voor zover je dat nog niet gedaan hebt - om de juiste outreach te bepalen voor je linkbuilding, linkpartners en het gebruiken van een linkdirectory.

Om een voorbeeld te geven; Tankpitstop is een website over auto's. Om de outreach van de website Tankpitstop te bepalen kijken we naar de 3 onderdelen. De website richt zich op de doelgroep autobezitters. De thema's die op de website behandeld worden zijn vooral gericht op occasions en elektrische auto's. Andere onderwerpen op de website zijn autonieuws en autoverzekeringen. De juiste outreach kan dan bijvoorbeeld wel een website zijn over verzekeringen vergelijken, maar een website over makeup heeft weinig te maken met auto's. Het uitzoeken van de juiste partners binnen de outreach van je website is veel werk, maar 10 linkpartners van een website binnen jouw outreach is meer waard dan 100 linkpartners van websites die niets met jouw website te maken hebben.