/
Nieuws
/
Linkbuilding bij relaties

Linkbuilding bij relaties

De makkelijkste manier om je linkbuilding op te starten of juist een boost geven, is door te gaan nadenken over je relaties. Denk hierbij aan klanten, leveranciers of con-cullega's. Jouw netwerk kun je namelijk heel goed inzetten voor je linkbuilding om zo je website beter te laten scoren.

Al eerder spraken we over de outreach bij linkbuilding. Je netwerk valt hier perfect binnen. Wat is er meer relevant aan jouw website dan je klanten, leveranciers of je con-cullega's? Je klanten hebben een directe link met jouw website, ze zijn afnemers van de producten of diensten die jij via jouw website aanbiedt. Hetzelfde geldt voor je leveranciers; zij voorzien jou van de ingrediënten die jij nodig hebt om jouw website/bedrijf uit te kunnen voeren. Dit kunnen directe leveranciers zijn van onderdelen, maar denk ook aan leveranciers voor jouw hosting, kantoorbenodigheden of je makelaar.

Bij je con-cullega's is het wellicht wat ingewikkelder om hen in te zetten voor jouw linkbuilding. In een goed netwerk voor jouw website is het echter zowel geven als nemen. Door jouw link van je website op hun site te plaatsen, is het logisch dat jij ook iets voor hen terug doet. Dit hoeft niet direct een link terug te plaatsen zijn, maar denk aan kennisdeling, een (digitale) tour door je bedrijf te geven of gewoon een sparsessie met een andere website eigenaar of bedrijfseigenaar te organiseren. Jij kunt dan vanuit jouw expertise vertellen over je bedrijf, waarbij je uiteraard zelf in de hand hebt wat je wel en niet wilt delen.

Linkbuilding bij relaties is dus een makkelijke stap om jouw website beter te laten scoren in de zoekresultaten. Breng het eens op in gesprekken met je klanten, leveranciers en con-cullega's; the more the manier is het Britse gezegde!